Alla inlägg under juni 2008

Av Nina - 23 juni 2008 22:58

Idag har Tobbe sin första semester dag. Najs! Det betyder ju att även JAG har semester eftersom jag slipper jaga Theo Bus dagarna i ända ;)


Har haft en trevlig midsommar uppe i stugan tillsammans med föräldrar, brorsa, sambo och son. Synd bara att det var så pissigt väder :/ Och synd bara att vi flyttade bilbarnstolen från passagerarsätet till mitten-bak.

Theo satt och stirrade ut genom bakrutan hela åkturen och efter att han svept i sig en hel flaska med saft så blev han åksjuk och kräktes ner halva baksätet på bilen!

2 gånger dessutom..

I stugan finns ingen tvättmaskin så vi fick handtvätta allt när vi kom fram.

Hujeda mig! Det tog hela kvällen och lite till.

Det positiva i det hela är väl att bilbarnstolen blev som ny. Men faaan vilket BÖK att få lös tyget! Hoppas innerligt att jag slipper ta lös det någon fler gång.

Av Nina - 14 juni 2008 20:52

Ja som sagt, Djurparkens dag idag och hyfsat väder så vi packade bilen och drog dit :) Vi skaffade oss säsongskort förra gången vi var där så nu är det ju bara att utnyttja det till max!

Theo blev halvt ihjälskrämd av ett får som stirrade honom rakt upp i ansiktet och sa "BÄÄÄÄÄÄ!" ojoj gissa om han grät :P

Men det gick över på en stund och han tyckte fortfarande att de var spännande.


Theo smiskar en stackars liten get!



















Av Nina - 12 juni 2008 20:43

Ja, nu känns det att det börjar närma sig slutet (v.33 idag).

Jag känner mig sååå tung och klumpig och ont överallt har jag också. Ingen ork kvar alls och ändå så har jag högar med listor på vad som borde göras.

Idag så struntade jag i alla måsten med gott samvete medans Theo sussade sött ute i vagnen. Jag åt lunch i lugn och ro, slösurfade lite framför datorn, läste posten och vilade på soffan. Jag diskade inte ens! Väldigt välbehövligt vill jag lova! :)


Ikväll har jag pysslat med det sista i garderoben så nu är det snart fixat! Måste väl måla ännu ett varv på dörrfodret men sen är det nog klart :)

Skulle vara toppen om vi kunde få flytta in i sovrummet i helgen.


Jag lyckades dessutom ta mig ut på en kort liten promenad efter middagen. Fogarna gjorde ont men jag lovar det var värt det! Jag behövde få komma ut och röra på mig litegrann.


Nä, nu ska jag leta fram nått fika och sen sätta mig och glo på tv.

Min stora kärlek på 6:an ikväll ;) Så vidare toppenbra är den ju inte men helt klart ett godkänt torsdagsnöje!

Jack Black är för övrigt kung! :]

Av Nina - 11 juni 2008 12:32

Usch!

VARFÖR känner jag mig så slö idag? :( Orkar ingenting fastän jag har massor att göra. Och det är väl nu man ska passa på att göra det man aldrig hinner.. nu när Theo sover.

Eller!?

Av Nina - 10 juni 2008 07:44

Oj! Man kanske kan säga att jag fick sovmorgon idag :)

07.12 trevligt!

För ett par år sedan så hade man förmodligen legat kvar i sängen och snarkat vid den här tiden. Tänk vad tiderna förändras på bara något år!


2005- Tar studenten!

2006-  Föder den underbaraste sonen :)

2007- Njuter av det lediga mammalivet ;)

2008- Gravid igen! Väntar på "lillebror" som kommer i Augusti :)


Däremot så måste jag ju säga att det har förändrats till det bättre även fast det inte blir mycket sömn. Skulle inte byta bort mitt (snart mina..) barn för allt i världen. De är det bästa som hänt mig och jag är stolt som en tupp! ;) Eller ska man kanske säga höna?


Pissigt väder idag. Regn, regn och regn. Fast jag måste erkänna sådär lite i smyg att det är väldigt trevligt med regn, speciellt nu efter denna värme! Dessutom så får man lämna utegörat till en annan dag och isället göra bort lite nödvändigheter inomhus. Så som dammsuga, städa toan och måla färdigt garderoben.

Det vore trevligt att hinna klart garderobet tills i eftermiddag. Då kan jag tvinga Tobbe att kapa listerna sen så att jag får måla dom. Sen är det inte mycket annat kvar innan vi flyttar in i vårt NYA sovrum :D


Nä nu ska jag ta och gräva fram lite käk åt mig och lilleman.

Av Nina - 9 juni 2008 17:15

Jag har just insett att mitt huvud förmodligen är för litet för att få plats med alla dessa tankar! Så jag tänkte försöka mig på det här med att blogga. Hur länge det håller i sig återstår att se ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards