Alla inlägg under februari 2009

Av Nina - 27 februari 2009 21:15

Jag och Tobbe kom fram till en sak ikväll..

Att om man sitter hemma i soffan, äter godis och tittar på 'Så ska det låta' på Marknadsfredan, då är man gammal!



Av Nina - 27 februari 2009 10:21

Idag är det marknan.

Och TOBBE har slarvat bort MIN börs..


....!


Ska i alla fall ut en sväng idag och kolla läget.

Av Nina - 25 februari 2009 07:56

Jao, idag känner jag mig sådär lagomt mör i både kropp och knopp.

Jag tog mig en storstädardag igår och det behövdes kan jag säga. Jag var så trött att jag slocknade själv när jag skulle lägga Theo. Sen vaknade jag efter nån kvart.. arg som ett bi! Sen var jag uppe till tolv och tvättade, tumlade, vek och hängde kläder i sinne! Sov, och sen upp med Theo kl 5. Fast jag ska nog inte klaga för jag sov som en stock hela natten ändå..



Tilia har övat in ett nytt smalj... är det inte snyggt så säg? 

Av Nina - 22 februari 2009 13:22

Nä nu tror jag minsann att det är tomt i huvudet mitt..

Har inte orkat skriva på flera dagar, helt enkelt för att jag inte har haft någonting intressant att skriva om.


Förra helgen var vi i farmors lägenhet och plockade grejer. Jag trodde inte jag skulle hitta något som jag ville ha så jag tog bara med mig en pappkasse.. och kom hem med ett mindre flyttlass!!!!

Jösses vad saker jag hittade. Några minnessaker, Gardinstänger, blommor, filtar, köksgrejer, utemöbler, mattor och en himla massa annat. Och ändå var jag selektiv i mitt plockande. Jag tog ingenting onödigt, utan det var saker som vi behövde! Förutom minnessakerna då men de är ju en annan sak..

Så den här veckan har i stort sett gått åt till att försöka göra plåts åt allt jag packade på mig. Snart har jag nog lyckats.


Har köpt nya vinterskor åt Theo också, så nu rymmer han tjocksockarna igen :) Han växer ju så det knakar! Jag som tyckte jag tog till ordenligt i storleken både på overallen och skorna..

Av Nina - 13 februari 2009 17:22

Tips på filmer/serier mottages tackssamt!

Har sett det mesta jag vill se (i nuläget) och har slut på fantasi..

Jag måste ju ha någonting att roa mig med på kvällarna innan jag slocknar i soffan :]

Av Nina - 13 februari 2009 13:26

Nu har det dammsugits färdigt.

Undrar vad man ska hitta på då? Plocka in i diskmaskinen kanske, eller kanske hänga upp tvätten som ligger i toktumlaren?

Väldans vilket spännande liv man har..

Av Nina - 12 februari 2009 19:00

Theo satt snäll och såg på Tv:n och Tilia sov sött i sin säng så jag tänkte jag skulle passa på att smita in till datorn en stund och kolla några saker.


Efter en stund så hör jag små steg som springer mot garderoben där vi har kökshanddukar, trasor, gardiner och lite sånt.

Dörren öppnas, Theo rotar runt lite snabbt där inne och springer sedan tillbaks till Tv:n. Jag funderar på vad han håller på med men han svarar inte. Efter en stund så går jag och kollar.


Då har han tagit av sig byxorna och kissat i pottan, mycket duktigt! :) Men han hade missat lite så att det kom en skvätt på golvet också. Det var därför han sprang till garderoben, för att hämta en trasa... det var bara det att han inte hade tagit en trasa utan en av mina juldukar som han sen hade torkat upp kisset med.


Jag kunde inte hålla mig för skratt ^^

Älskade unge!

Av Nina - 11 februari 2009 11:20

Ris är ungefär en av de godaste sakerna på vår planet men det finns faktiskt inget jävligare än att städa upp fastkladdat ris kring hela köket. Makaroner kommer ganska tätt efter, men ris.. det finns det inget som slår!


Idag fyller lilla damen 6 månader :]

Fattar ni!??

Ett helt halvår..! För min del är det i alla fall ofattbart.

Jag tog mig faktiskt till bvc med båda barnen igår. Det var svettigt. Theo [också kallad smitaren..] sprang som en skållad råtta fram och tillbaks och överallt [mest ut igen..]. Väntrummet var fyllt med folk och jag kände mig som en allmän cirkus. Uppdraget slutfördes i alla fall tillslut och lilla damen väger 6740 nätta små gram och reser sig 63 & en halv cm från marken ^^

Ska kanske tillägga att storebrodern vid samma ålder låg på nästan 9kg och 70cm så det är en rejäl skillnad där!


Idag åker vi dessutom och grattar min mamma som fyller 49år. Och så måste jag glädjeskutta lite över att vi skulle få ta deras gamla köksbord! Det kommer att kännas skönt med något rejält istället för vårat nuvarande plockepinn till köksbord.


Nä, nu ska jag bunta på mig och lilleman så att vi kan bege oss ut i kylan. Dags för eftermiddagslur..


En bild på 6-månaderstösen..

6mån


..och en bild på smitaren i egen hög person :]

Theo Bus!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards