Alla inlägg under oktober 2008

Av Nina - 27 oktober 2008 20:46

Alltså det måste vara något allvarligt FEL på Tobbe!

Idag har han diskat utan att jag bett honom om det. Han har slitit ut alla möbler och dammsugit köket på eget initiativ, han har städat toan i källaren, plockat, fixat, donat och (bäst av allt..) gjort palt till middag! :D


Puss på dig!

Av Nina - 26 oktober 2008 21:05

ÄNTLIGEN.. har jag tagit mig i kragen och köpt hjulskydd till vagnen!

Hittade några på tradera ;)

Det behövs verkligen för man hinner bara dammsuga så är det skräp överallt igen när man tar in någon av vagnarna :/

Hoppas de kommer snart!



Av Nina - 24 oktober 2008 22:18

Imorrn fyller Tobbe år.

Jag och Tilia va på affärn och skulle köpa en present.. men det blev en helt annan present. De va nån special edition så de skulle få hem den nästa vecka. Så han får gott hålla sig till dess om han nu vill ha någon present ;)


På Elon kunde man fylla i en lapp och vara med och tävla om ett nytt kök för 30.000:- det skulle ju inte va fy skam så som det ser ut här ;) Så jag högg tag i en penna och skrev för glatta livet.

Sitter nu och hoppas på att de ringer imorrn ;)


Idag kom äntligen mitt tvättmedel också! :D

17kg i en stor jävla hink!

Nu ska man bara betala den också. Det kommer svida! Men förhoppningsvis så slipper man ju köpa tvättmedel nu på ett bra tag.




Dagens överraskning: En dam på stan frågar mig om "bebisen är en kille eller en tjej?" [trots den knallrosa mössan och nappen]

Snacka om surprise! :D

Detta måste betyda att det faktiskt FINNS äldre folk som inte är helt insnöad på blått = pojke och rosa = flicka.

Kul :]


Tillägnar denna bild till Damen på stan :]

Min Blåa lilla flicka.


Av Nina - 20 oktober 2008 23:27

Japps.. idag bar det iväg till stora staden för lite välbehövlig shopping ;)

Kom hem med följande:


* Ett par vinterskor åt Theo (hoppas de funkar en stund då de var så snuskigt billiga. 179:- så det kan ju bara vara skit också)

*Prydnad till akvariet

*Ett par gardinlängder

*2 Nappflaskor

*2 nappar till flaskorna

*En dregelhaklapp

*7.5 liter väggfärg (här ska det målas!)

*55st Wallies (här ska det klistras!)

*2 pkt blöjor

*2 STORA godispåsar ;) (39:-/kg)

*Barngröt, välling & några barnmatsburkar

*En avfuktare

Och en himla massa annat skräp.. som vi i och för sig behövde!




Av Nina - 19 oktober 2008 20:52

Hujeda mig..

Tösen sover ju som en GUD!!

Jag testade att lägga henne samtidigt som Theo även kvällen efter (..jag skrev senaste inlägget) och hon somnade som en stock. Så nu har det snart hållit i sig i 2 veckor. Hon vaknar 1 gång vid 2-3 tiden och äter men inatt sov hon ända till kl 6. alltså 10 timmar i sträck!

Snacka om att man är bortskämd ;)

Nu skulle man bara haft vett om att gå och lägga sig i tid också..



Av Nina - 8 oktober 2008 00:14

Ikväll lyckades jag lägga båda barnen samtidigt.. av misstag?!

Tja egentligen hade jag ju bara tänkt lägga Theo men lillasyster slank med in i sovrummet och vips så sov de sött båda två :) Theo i sin säng och Tilia i vaggan.

Tilia sover fortfarande så jag tror jag ska passa på att hoppa isäng jag med innan hon bestämmer sig för att det är mattdags.

Tror att jag ska testa å lägga isäng henne samma tid som Theo imorrn igen och se om man kanske kan få lite rutin på vardagen. Det vore skönt!


Av Nina - 6 oktober 2008 23:03

Tänk vad man hinner mycket på en dag när Theo är hos mormor och morfar och busar ;)


Nu har vi rivit all tapet, slitit ut mattan och spacklat. Bilderna är tagna innan spackling.

Av Nina - 5 oktober 2008 22:53

Idag började vi vårt nya projekt.

Barnrummet

 Tänkte lägga upp lite "före" bilder av rummet.


HEJ 70-tal :D

Lägg märke till hur de snygga tapeterna matchar det snygga golvet och observera klistermärket som de förra ägarna satt dit för att dölja att det fattades en del av tapeten ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards