Alla inlägg under november 2008

Av Nina - 28 november 2008 21:05

Jahapp.. då har vi varit med Theo på akuten igen. Denna gången skar han upp långfingret på ett glas som gick sönder :/ Det blev en lååång reva och han blödde som en gris.Stackars otursförföljda pojk!  

Han börjar ha vanan inne nu för det första han sa va -Aaaaaaj! åka arbo gockon. Påsteej!

Vilket ungefär betyder: Ajdå! Nu måste vi nog åka till farbror doktorn och få ett plåster.


Innan vi hunnit ut genom dörren så började han ropa efter Tv-spelet. Det skulle minsann också följa till farbror doktorn så att han kunde laga det med ett plåster (efter att vi för ett par veckor sedan tutat i honom att det var trasigt :P).



Idag kunde jag äntligen beställa Liberoflugan :D Hoppas den hinner komma innan jul nu så att Lilltjoppa kan få den i julklapp.



Av Nina - 17 november 2008 23:43

Har bara en sak att säga: Patetiska rikemansland!

Så. då var det sagt. Även fast det nu råkade bli två ord istället för ett..


Idag har jag varit husfrulig (vad nu det kan vara?) och dammsugit, renbäddat, tvättat och bakat. Jag känner mig nöjd fast ändå inte.

Listan med saker som ska hinnas med innan jul bara växer och växer.

Ord som dop, julklappar, telefonsamtal, renovering, julbak, städning, födelsedag och allt annat bara hopar ihop sig framför ögonen på mig!

Vissa dagar blir jag galen och vissa dagar känner jag mig stolt över det lilla som faktiskt hinns med.

I morgon är en ny dag och jag hoppas jag åtminstone hinner med hälften av vad som ska göras ;)


Tiden går fort.

Och jag känner mig så jävla gammal.


Av Nina - 15 november 2008 01:12

VAD gör jag uppe nu???

Jag borde såå gå och lägga mig (ungefär samma sak som jag har tänkt de senaste 5 timmarna..).


Jag har fått upp ögonen för musiken igen :) Känns som det var evigheter sedan jag lyssnade på något sist.

Och nu kan jag bara inte gå och lägga mig!


Hur ska min hjärna kunna klara av att ta in allt???

GAAH!


Tror jag exploderar snart..



Bäst ikväll - Apocalyptica featuring Corey Taylor - I'm Not Jesus 

(och förmodligen alla andra kvällar ganska långt framöver..)


...

Av Nina - 4 november 2008 22:14

Jag är fast...!





och nu snodde pojkarna min tv :/

Av Nina - 4 november 2008 21:14

Kan någon stoppa den tack!!?

Om exakt en vecka blir lilltösa 3 månader gammal! (jag höll på att skriva 1 månad.. så jag fick sudda och skriva rätt :P)

Hon är så go och glad :D Skrattar, pratar och flörtar.

Hon har börjar gripa efter saker och kämpar för fullt med att lära sig rulla över på magen.

Det går så fort när de växer upp..



Också ett grattis till lillebrodern min som tog körkortet idag :)

[Woah! När blev han stor liksom?!!]



Tilia och morbrodern :]

Av Nina - 1 november 2008 21:03

 Jag blev utmanad av My. Och för att den stackarn ska ha någonting att läsa under tiden hon väntar på sin bebis så måste man ju vara en god kamrat och ställa upp på det :P




REGLER
Sätt in dessa regler på din blogg och länka gärna den som utmanat dig.
Berätta 8 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
Utmana 8 personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn
och länka dem. Låt dem få veta att de blivit utmanade!


  • 1. Jag tycker om mat. Mat är gott! Det finns ingen dålig mat.. bara mindre god mat.
  • 2. Jag är barnsligt förtjust i tecknade filmer! Speciellt de av Don Bluth.
  • 3. Jag AVSKYR fjärilar!

    De är fina på håll men förädiska och lömska. De försöker gärna landa på mig med sina lurviga små kroppar och fjuniga ben. USCH!!

  • 4. Mitt drömyrke skulle vara Egyptolog. Jag har ett enormt intresse för gamla egypten! Någon gång innan jag dör så ska jag ta mig dit, och jag kommer inte att behöva någon guide ;)

  • 5. När jag var liten så hade jag en kanin som hette Kalle. Han var bäst!

    Han var min alldeles egna kanin-hund som sprang lös ute på gården varje dag och följde vartenda steg jag tog.

    En dag när jag var i Umeå ringde min mormor. Kalle hade bestämt sig för att kila vidare :'(

    DET var min första stora sorg. Jag grät i veckor!

  • 6. Grönt är skönt! Och dessutom min favoritfärg.

  • 7. Jag är expert på att äta mögligt bröd! Jag borde få medalj för alla mögliga mackor som jag har ätit i mina dagar.

  • 8. Jag dricker alldeles för lite mjölk. Det är inte gott..



Jag kan omöjligt ha tid att skrapa ihop 8.pers att utmana så..

Jag utmanar alla som orkar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards