Alla inlägg under januari 2009

Av Nina - 31 januari 2009 17:06

Jag är helpepp på att fixa en massa saker här hemma.

Jag vet precis hur det ska va eftersom jag har haft massa tid att fundera nu när jag har varit sjuk.


Näst efter Theos rum, som förmodligen kommer gå på ett kick nu när inspirationen infunnit sig och vi har införskaffat en hel drös med hjälpmedel ifrån Jula, så kommer både toan och båda garderoberna få sig en makeover. Förhoppningsvis badrummet också :D

Sen så har vi STORA planer för köket. Men de är bara planer än så länge och dit kommer det nog att gå åt lite pengar så det dröjer nog innan vi kan börja där. Förhoppningsvis inte länge dock.


Nu får den här baskade förkylningen ge sig snart så att jag får sätta igång!

Av Nina - 31 januari 2009 14:56

Fy bubblan vad jag är less på allt vad förkylning heter!

Nu har vi varit sjuka konstant i snart två veckor. Theo har blivit bättre och jag och Tilia sämre.

Hoppas på att det ger sig snart. Jag har knappt varit utanför dörren på en vecka, så lite less börjar man ju bli.


Stackars Tilia har varit så förkyld att hon har kräkts slem :( Det brukade Theo också göra när han var mindre och förkyld. Nu brukar det gå bra så länge man inte ger honom mjölk.

Slemspya slipper jag helst.. det är ingen hit!



Av Nina - 25 januari 2009 22:02

Nu har båda småttingarna råkat ut för feber. Theo har dessutom en massa rinnande snor som måste torkas och en hemsk hosta.

Nu kan man ju bara hoppas på att man själv inte åker dit.

Att hoppas för Tobbes del är bara meningslöst eftersom han aldrig blir förkyld!

Av Nina - 23 januari 2009 12:32

Det där fick jag allt äta upp :P

Tror ni jag ens hann ta mig till sängen innan lilleman vaknar och är helt otröstlig? Jag fick bära på honom i en kvart innan han lugnade ner sig någorlunda. Men sova ville han inte.. om han inte fick sova sittandes med huvudet mot min axel. Så fort jag försökte lägga ner honom så blev han helt hysteriskt arg. Han var ruskigt tät i näsan det var nog därför :/

Så där fick man snällt sitta i soffan tills klockan var 3 nånting innan han vaknade och frågade efter pappa. Först DÅ fick jag honom att sova i sängen igen. Och sen vaknade han nån gång innan 7. så idag är jag allt annat än pigg!


Nu sover båda barnen snällt i alla fall. Ska pressa lite apelsinjuice och snart titta på mitt nya favoritprogram på tv. Homestyling!

Jag blev överlycklig när jag upptäckte att man kunde se alla avsnitt på kanal9's hemsida :D Super! Då slipper man sitta och passa dom på tvn..

Av Nina - 22 januari 2009 00:26

Jag har blivit någon slags superkvinna.. tror jag?

I min "ungdom" ;) Kunde jag lätt sova 14 timmar på raken, vakna och sedan gå och lägga mig igen för att sova 14 timmar på raken igen.

Nu har jag fått någon slags konstig inbyggd klocka som säger att jag inte kan somna förräns klockan är 12-01 på natten och som väcker mig vid 7-8 tiden (de få gångerna man har lyxen att sova lite längre) så att man måste somna om igen.

Det är ju bussigt..


Idag har jag varit på G ända sen jag klev upp. Från klockan 7 då jag ställde mig för att diska till halv elva då jag/vi bar upp några lådor på vinden. Känns rätt skönt att få någonting gjort.


Theo har haft feber igår och lite idag. Vet inte om han håller på att bli förkyld eller om det är någon tand eller nått som spökar? Igår var han inte på humör för någonting förutom att sitta i knäet framför tvn och gosa.

Idag har det varit lite mer fart. Å guuuud vilken ängel han har varit! :D Han har lyssnat på vartenda ord jag sagt, varit puss- och kramsjuk och snäll med lillasyster. Så snäll att han till och med skulle dela med sig av sina kalla köttbullar som han gick och knaprade på. Rätt som det var så hade han tryckt in en i munnen på henne :P Tur att man hann upptäcka det!

Cheerios igår, köttbullar idag. Jag undrar vad det blir imorgon?


Nä nu ska superkvinnan gå och lägga sig..

Av Nina - 20 januari 2009 22:10

Japp, då var man inne i ännu en tv-period.

Det är rätt skönt att bara slänga upp benen på soffan när ungarna lagt sig och sedan zappa mellan kanalerna tills man hittar något intressant.

Och vad händer...?

Jo tv:n pajjar!! :(

Så istället för en 32 tums widescreen så sitter jag nu och glor på en liten 21 tummare som vi grävde fram i källaren! :P


Av Nina - 11 januari 2009 01:07

Tänk att tiden går så fort!


Idag upptäckte vi att tösen faktiskt kan sitta. Inte någon längre stund men sitter gör hon :) Jag blev helt paff när jag upptäckte det.

Hon satt i säkert 10 sekunder och jag bara satt och stirrade på henne och försökte klura ut VAD hon höll på med!

Tillslut fick jag ur mig: -Men kolla, hon SITTER ju!!


Mäkta stolt :D

Av Nina - 8 januari 2009 12:09

Jaha..


I morse ringde mamma och berättade att farmor dog inatt..

2 dödsfall på 8 dagar.


Tack för den 2009!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards